Pagina's

maandag 28 november 2011

Nooit te oud om te leren

Jaren geleden had ik al eens, voor de lol, diverse boeken gelezen over consuminderen.
Niet dat het toen zo zeer nodig was maar als je lid bent van de bieb en dol op lezen bent waarom niet?

Omdat ik het leuk vind leuke dingen te hebben gaf ik ongemerkt best veel geld uit. En na een jaar wilde ik dan weer wat anders maar het oude zomaar wegdoen …

Het huis kwam vol te staan en manlief vond dat toch niet zo leuk als hij het huis wilde schoonmaken. Zijn systeem van per onderdeel niet meer dan 3 dingen op te moeten tillen heeft er zeker toe bij gedragen dat het in huis iets ‘ruimer’ werd.

Voor mij is het soms best lastig als je al die leuke dingen ziet. Voor mij geld nu de regel:
Zou ik het zelf kunnen maken? (voor de meeste leuke “hebbedingen” is dat het geval) dan mag ik het niet kopen. In de praktijk blijkt dan dat ik het toch niet maak ;)

Nu ben ik veel boeken weer aan het herlezen om te kijken of er nog tips zijn die ik, alsnog, kan invoeren.
Vlak voor de bevalling las ik het boek “je geld of je leven”.
Ondanks dat ik al bijna m’n hele werkzame leven mijn geldzaken beheer en al veel dingen dus toepas, heb ik daar toch weer wat puntjes uit kunnen halen.

Zo zie je maar weer… Je bent nooit te oud om wat bij te leren.

kreeg trouwens bericht van de bieb dat er weer een boek voor me klaarstaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.