Pagina's

donderdag 17 november 2011

Fiets of auto?

Vandaag voor het eerst weer eens langere tijd buiten geweest sinds de bevalling.
Ondanks het frisse weer was het toch wel erg lekker.
Dat bracht me op het volgende:

Op dit moment werk ik 23 uur en dat zou na m’n verlof 28 uur worden.
Nu zal dit niet zo heel veel extra geld opleveren omdat ik in de zorg en welzijnssector werk. Maar omdat ik het nu ook op de fiets af kan zou het wel wat kunnen schelen.
Ik zit er zelfs over te denken om dan in de zomermaanden naar m’n andere werk ook op de fiets te gaan. Dat is zo’n 13 kilometer.

Nu is fietsen iets wat ik sinds het halen van m’n rijbewijs weinig meer heb gedaan.
Toen manlief en ik trouwden hebben we wel vol goede moed nieuwe fietsen aangeschaft maar hiervan is niet zoveel gebruik gemaakt.

Ook voor de korte stukjes maak ik vaak gebruik van de auto. Nu is het niet zo dat ik voor elk wissewasje de auto pak. Ik heb een goede ‘smoes’ door meerdere dingen met elkaar te combineren.

Nu ga ik graag naar de bieb maar door m’n werktijden is daar overdag niet altijd tijd voor.
Op maandag en vrijdag is de bieb echter ook ’s avonds open en daarom besloot ik dit jaar al om daar dan met de fiets naar toe te gaan. Wat viel dat tegen. Nog voor ik de straat uit was had ik al ‘een houten kont’ en met wat tegenwind begonnen ook m’n benen te protesteren.
Nu heb ik nog het geluk dat de route naar de bieb geen heuveltjes en dijkjes met zich meebrengt maar toch…

Al snel tijdens m’n zwangerschap merkte ik echter dat het fietsen nu niet echt lekker aanvoelde voor m’n buik dus al snel belande die weer in de schuur. Met een geleende hometrainer probeerde ik de eerste tijd wel een beetje m’n conditie op peil te houden maar met de beperkte ruimte is daar nu geen plek meer voor en moet ik het zonder doen.

Maar m’n eerste ‘goede voornemen’ voor 2012 heb ik zo wel te pakken ;)

1 opmerking:

  1. Leuke weblog heb je. Gefeliciteerd met je dochter.
    Fietsen tot 10 km is redelijk te doen. Het is nu eenmaal niet iedere dag fietsweer.
    Een flat en een kind. Een uitdaging. Schrijven helpt goed. Succes.
    www.opnieuwbegonnen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.