Pagina's

maandag 9 januari 2012

een klus met hindernissen


een klus met hindernissen

Sinds vier weken ben ik bezig met het opruimen van alle kastjes ed ( zie log 9 dec 2011 )
Ik bedacht me vandaag dat als ik zo doorging ik binnen een half jaar alle kastjes ed gedaan kan hebben. Ik woon tenslotte maar in een klein flatje.

Het grootste werk zal de kelder worden omdat deze erg krap is en ook vol staat.
Maar goed daar zijn we nog niet aan toe. Eerst maar zorgen dat de (dagelijkse)leefomgeving weer wat leefbaarder wordt. (Ik vind het wel leuk alle ‘rommeltjes’ e.d. maar manlief kan daar slecht tegen dus mede vandaar ook deze actie)

In dochterlief haar kamer staat een hele grote schuifkast met materiaal van manlief en mij. Hier kan ik niet zomaar aan de slag. Alleen als dochterlief in de box aan het spelen is heb ik even de mogelijkheid om aan de slag te gaan.

Vandaag had ik dus zo’n moment. In etappes bezig geweest met de bovenste plank waar de cadeautjes staan (hoe en wat kun je binnenkort lezen hier)
Zelf ga ik liever in 1x door maar dat is nu dus niet mogelijk.

Hebben jullie ook wel eens klussen met hindernissen en hoe ga je er mee om?

7 opmerkingen:

  1. Ja, dat klinkt heel bekend. Met name toen de kinderen klein waren zat ik erg klem. Als je in etappes kan werken, misschien met een tussenopslag ergens? Dan kan je ook op een ander tijdstip iets uitzoeken. Of de hele kast (of inhoud) verplaatsen naar een handigere plaats. Dat zal later misschien toch aan bod komen?

    Mijn grootste hindernis is dat ik het niet allemaal in een keer kan doen. Nu hopen zich de dingen die nog geen plek hebben op, in afwachtingen van een plekopleverende andere opruimactie... Ik probeer mij te oefenen in geduld...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De grootste hindernis ben ik vaak zelf ;-)
    Er komt soms zoveel tussendoor haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, er zijn echt dingen waar ik tegenop kan zien, bv een garage of een zolder of een kelder. Je moet eigenlijk gewoon beginnen, maar ik kan mezelf daarin nog wel eens in de weg zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms heb ik wel eens uitstelneigingen, maar uiteindelijk kan ik er niet om heen en dan probeer ik een lastig project gewoon in stukjes te hakken, zodat het te overzien is. Vaak valt het achteraf best mee. Dusdanig dat ik denk, waar heb ik me nu zo druk over gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ik zelf wel een hindernis vind is dat ik het soms moeilijk vind om als ik eenmaal begonnen ben met een plankje niet gelijk de hele kast te gaan doen. Niks mis met een hele kast doen maar ik ben wel bang dat ik dan de volgende dag geen zin meer heb om wat te doen en er dan al snel de klad in komt. En dat wil ik niet.
    Verder vind ik ook wel een hindernis dat ik nu iets voor ogen heb, dat ik dingen op een bepaalde manier wil doen maar dat de rest van het gezin hun spullen gewoon nog steeds achter hun kont laten slingeren. Dat vind ik ook wel eens lastig. Ik overweeg nu ook gewoon om in de garage (als die is opgeruimd) een krat neer te zetten waar ik gewoon alles inkieper dat ze niet opruimen, wellicht dat dat helpt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jazeker, ik ben momenteel met de zolder bezig.... in kleine stukjes moet dat, anders is het niet te overzien.... Maar ach, het zijn 165 dagen, duzzz.... en als ik zie wat er al gebeurt is en hoeveel energie die opgeruimde plekken me geven, zou ik er bijna zin in krijgen ; ))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ela: ik gebruik een klapkrat als 'tijdelijke bergruimte' als ik bezig ben.
    Alles verhuizen gaat niet lukken (daar is de kast te vol voor ;)) Maar zo komen we er ook.
    Lisette/LLMM: Dat heb ik wel gemerkt met m'n keukenkastjes tijdens het koken. Dacht dat me dat nooit zou lukken maar het blijkt prima te gaan.
    Puck: ook heel herkenbaar.
    Marielle:Ik ben ook van het doorwerken maar als ik dan eenmaal ging zitten was ik het ook zat en kon ik het onaf laten liggen en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
    Dit is eigenlijk de beste oplossing.
    Trudy: Ja, elke dag iets werkt het beste en zorgt dat het leuk blijft.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.