Pagina's

maandag 4 april 2022

Wat sleep jij elke keer mee?

Laatst keek ik een filmpje op YT en dan krijg je daarnaast altijd voorstellen voor een volgend filmpje. 

Eén daarvan was van iemand die minimalistisch stelde te zijn. Dus ik bedacht me dat ik wel eens wilde kijken of en wat het was. Deze dame liet een stukje van haar huis zien, haar plannen voor de tuin (ze ging diverse groenten en kruiden kweken en had al diverse zaken daarvoor aangeschaft als een stellingkast, speciale verlichting etc.) en ze ruimde haar tas op. En door die tas kwam ik op het idee van dit blog 😉

Uit die tas (strandtas model) kwam aardig wat tevoorschijn. Naast spullen voor het autorijden had ze een grote ziplock zak vol met spullen die ze altijd bij zich heeft. Daarnaast zo'n zelfde zak voor medicatie en verder aardig wat rommeltjes die ik niet zo snel in m'n tas zou stoppen en zeker niet zou laten zitten (Daarvoor heb ik dan altijd weer een opvouwbaar tasje bij me die ik gelijk bij thuiskomst leegmaak en weer opvouw voor een volgende ronde)

Hoe zit het dan met die tas van mij?

Een aantal jaren geleden heb ik zo'n  tas organizer gekocht (en sinds die tijd is dat het uitgangspunt bij aankoop van een nieuwe tas). En welke tas ik ook meeneem (al is het m'n rugzak) deze organizer gaat in elke tas mee. Zo heb ik dat wat ik altijd nodig heb makkelijk overgezet en heb ik alleen nog m'n telefoons en agenda toe te voegen. In elke tas heb ik standaard een paraplu zitten (is het je wel eens opgevallen dat als je een paraplu bij je hebt het je hem eigenlijk nooit hoeft te gebruiken ;)

Doordat eigenlijk alles standaard in de organizer zit gebruik ik de losse vakjes van de tas eigenlijk nooit. Tijdens alle regels rond corona zaten er m'n mondkapjes en handgel in. Sinds kort heb ik nu in het achter vak verschillende losse tasjes zitten zodat ik bij het boodschappen doen altijd iets bij de hand heb zonder een plastic zakje te hoeven pakken voor bv broodjes, los fruit, losse groenten etc. 

 

En wat zit er nu in die organizer?

Op de foto is het lastig te zien maar de organizer bestaat uit een groot hoofdvak met een lage verdeler en een zakje met rits. Aan de voorkant zijn 2 vakjes en daartussenin een pennenvakje. Aan de achterkant zijn ook 2 vakjes en er zat een flapje met spiegeltje die je over het grote vak heen kon slaan om af te sluiten. Die heb ik er bijna gelijk afgeknipt omdat het alleen maar in de weg zit en je niet makkelijk overal bij kan. In de voorvakjes zitten spullen voor m'n werk. Sta ik in een parkeergarage dan stop ik m'n kaartje ook in dit vak weg. In het grote vak voor de verdeler zitten m'n autopapieren, toegangskaartje en stop ik de bonnetjes van aankopen zodat ik ze thuis gelijk kan pakken. Achter de verdeler komt dan m'n portemonnee, pasjesmapje, raboreader en blikje met damesverband (en nu zaten daar nog wat cadeaubonnen bij). De pinpas zit achter de rits. In de achtervakjes zitten dan nog wat dingen voor persoonlijke verzorging. Eigenlijk nog best veel wat er in gaat 😅

Maar het meeste gewicht zit hem toch in de paraplu, telefoons en m'n agenda.

Heb je jouw tas een beetje georganiseerd of gooi je alles er zo maar in en kan je dan alles nog terugvinden?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.