Pagina's

maandag 18 april 2022

van Corona en Pasen

Afgelopen vrijdagmorgen was dochterlief al vroeg wakker en vroeg om een paracetamol voor de hoofdpijn. Later op de dag bleek ze, na een zelftest, Corona te hebben. Ze was er t/m zaterdag goed ziek van (hoofdpijn, keelpijn, koorts en overgeven) maar daarna leek ze wel op te knappen.

Dus ons Pasen was rustig thuis (we hadden, op de 50ste verjaardag van m'n vriendin na, toch geen plannen 😞)

Via de kerk waren we aan een 40 dagen project bezig (Beloofd land in zicht). Omdat dit dochterlief weinig zegt waren we niet veel verder gekomen dan de 1e 2 zondagen (waarvoor we op de 2e de knutselwerkjes hadden geknutseld met klei) de zaterdag gebruikte ik nu om veel van de werkjes te maken en aan de hand van de kaartjes dochterlief de verhalen in het kort te vertellen. Zondagmorgen was ze weer aardig opgeknapt en heeft ze nog geholpen om het deeg te kneden voor een matze.

Ik had alles op een dienblad staan maar dat was toch wel erg krap dus alles staat nu op de kast en mag vandaag nog niet opgeruimd.

Omdat ze even naar buiten wilde heb ik chocolade-eieren verstopt in de tuin

en verder de tafel wat versiert met dingen die we vorig jaar (of eerder al) hebben gekregen.

Terwijl ik 's avonds met dochterlief nog wat filmpjes kijk kwam ik ook nog een simpel DIY tegen voor het maken van een konijntje/haasje.

Daar maakte ik er vanmiddag een paar van, met de gele servetten. 

Heb er zelf een beschrijving met foto's van gemaakt. Die zet ik even in een volgend blogje zodat je, mocht je het leuk vinden, snel kan vinden voor een Paas-, voorjaarstafel. Maar ook leuk met spuug/schoonmaakdoekjes voor een baby-/trouw-/nieuw huis cadeau bijvoorbeeld.


Hoe heb jij nog iets leuks gedaan met de Paasdagen?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.