Pagina's

maandag 18 april 2022

DIY konijn/haasje

 Hieronder volgt een beschrijving die ik zelf heb gemaakt nadat ik een filmpje had gezien van iemand die van een geel doekje een haasje maakte (sorry, link niet meer teruggevonden)

Voor de beschrijving heb ik bewust een servet gebruikt zodat je voorkant (kleur) en achterkant (wit) duidelijk ziet.

Waar het om gaat is dat je een vierkant stuk (servet, spuugdoek, schoonmaakdoek oid) gebruikt.
vouw het diagonaal dubbel zodat je een driehoek krijgt.

Pak de voorste, bovenste punt en vouw er een oor van
Doe dit ook met de achterste en pak ze samen (Bij een wat stukke/dikke stof bind je ze nu samen met een elastiek).

De onderkant vouw je nu in 2 of 3 slagen naar boven
en daarna naar achteren (het snuitje komt nu tevoorschijn en je kan eventueel achter de kop nu weer een elastiek doen)
Een van de zijkanten vouw je nu voorzichtig open (hier links)
Waarna je de andere kant erin legt en het geheel weer dicht vouwt
Nu vouw je de punt, onderlangs, richting het kopje
En daarna nog een keer zodat de voorpootjes tevoorschijn komen.
Hier zie je het van de zijkant
Ik heb nu om de kop en de voorpoten samen een elastiekje gebonden.

je kan met elastiek nu nog de voorpoten verdelen in twee en aan de achterkant nog een staartje maken.

om het af te maken maak je met twee rondjes oogjes en met een roze driehoek het neusje en met wit snorharen.

Veel plezier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.