Pagina's

maandag 28 maart 2022

terugblik: december 2011

Nu ik ruim 10 jaar aan het bloggen ben en het 200ste bericht er aan komt lijkt het me leuk om op die 10 jaar terug te kijken.

stapeltje geboortepost
Omdat ik alleenverdiener ben is het rondkomen met één inkomen best een uitdaging als er een kindje komt. Zo ben ik gestart met mijn blog. Door te consuminderen en te minimaliseren redden we het nog steeds met mijn salaris. 

December 2011 stond vooral in het teken van 'een kastje per dag'. Elke dag een klein beetje opruimen zodat het realistisch blijft en je toch vooruitgang boekt. Zeker voor iemand als ik, die vaak blijft steken in alles nog eens doorkijken wat je vindt en overal nog iets in ziet om 'ooit' nog iets mee te doen, is dit een overzichtelijk project. 

Het heeft er zeker aan bijgedragen dat je nog steeds niet 'je stelten mee hoeft te nemen om over de rommel te stappen als je op bezoek wilt komen' (quote van mijn moeder als we het weer eens over m'n kamer opruimen hadden😀).

Als ik terugdenk aan deze maand moet ik ook altijd weer denken aan m'n fantastische collega's die een heel mooi kerstpakket hadden gemaakt waardoor wij een extra fijne feestmaand hadden.

Grappig vond ik het ook om terug te lezen dat we besloten om onze chalet nu echt te koop te zetten. Uiteindelijk heeft het nog wel even geduurd voor hij daadwerkelijk op internet te vinden was en is hij in 2021 uiteindelijk verkocht. 

Het opruimen, met name het verminderen van spullen, zal altijd wel een moeilijkheid blijven maar door regelmatig zo'n opruimronde uit te voeren blijft het allemaal wel binnen de perken. En net als de eerder genoemde boeken en blogs helpen voor en na foto's ook om jezelf te motiveren en door te blijven gaan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.