Pagina's

maandag 14 maart 2022

weer aan de mini

Jaren geleden kwam ik in aanraking met mensen die zich bezig hielden met het zelf bouwen en inrichten van poppenhuizen. Als kind had ik zelf geen interesse in poppenhuizen maar een huis inrichten naar eigen stijl en smaak leek me wel wat.

Zo startte ik jaren geleden met een bouwpakket van een huis (poppenhuis Linda). Helaas was het gebruikte hout erg dun (tegenwoordig gebruik je MDF) dus met het verven van de muren ging het al helemaal mis. Daarna op eigen houtje laag voor laag verder gebouwd.

Voor de inrichting op de begaande grond kocht ik nog veel materiaal kant en klaart. Hoe hoger ik kwam hoe meer ik zelf ging uitproberen en maken. Internet is daarbij een geweldig hulpbron. Ik werd lid van de E.N.P.E.G. (Eerste Nederlandse Poppenhuis Email Groep) waar veel ervaren leden regelmatig een workshop hielden. Sommige online andere bij een lid thuis waardoor je ook wat mensen leerden kennen.

Maar alles kwam letterlijk in de kast terecht toen er een kinderkamer moest komen. Ooit hoopte ik het toch weer op te kunnen pakken. Toen dochterlief groter werd heb ik haar laten kennismaken met het poppenhuis maar het was allemaal veel te fijn en ook samen knutselen in barbie formaat is niet aan haar besteed. 

Nu ik elke week een vaste vrije dag heb dacht ik wel weer iets te kunnen doen. Maar na een paar maanden bleek die vrije ochtend, die ik in gedachte had, steeds weer opgevuld met andere zaken. Daarom ben ik sinds begin dit jaar lid van de plaatselijke hobbyclub. De tijd die ik daar aanwezig ben is dan helemaal voor de miniaturen bedoeld. Hoewel het alleen maar oudere mannen zijn die gebruik maken van de werkplaats voel ik me daar prima thuis en heb ik gelijk wat helpers bij de hand als ik een machine wil uitproberen 😉

Na de 1e keer wat barbie spulletjes voor dochterlief te hebben gemaakt, ben ik nu gestart met een bouwpakketje van een marktkraam. Deze heb ik als een van den laatste dingen gekocht met het idee om toch een klein projectje te hebben waar ik aan zou kunnen werken. De bedoeling is dat ik hier heel veel van m'n gekregen en gemaakte kerst miniaturen in kwijt kan.

Heb jij een hobby waar je graag tijd aan besteed en lukt dat ook? 

De voorkant is verwijderd en het dak naar boven geklapt




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.