Pagina's

maandag 7 maart 2022

een beetje van mezelf en een beetje van...

 Door de jaren heen lees en kijk je veel naar tips die je kunnen helpen met opruimen en het opgeruimd houden.

Een bekende is Marie Kondo. Zij heeft een speciale vouwtechniek waardoor alles netjes op z'n plaats blijft in de kast. Toen ik het voor het eerst zag vond (en ik vind het nog steeds) erg overdreven maar toch heeft ze me wel op een idee gebracht.

Dochterlief heeft al haar kleding in een ladekast; Als ik dochterlief vraag of ze zelf kleding wil pakken lag tot voor kort het meeste op de grond en was kleding die nog in de la lag door elkaar gegooid. Dit omdat de kleding op stapeltjes in haar laden lagen en ze dus niet direct iets kon zien dan door het er tussenuit te trekken.

Hoe heb ik het nu opgelost?

de lade met shirts,truien en jurken en de lade met leggings en broeken

Alles staat op zijn kant en is grotendeels zichtbaar. De shirtjes en truien vouw ik in 3en en de jurken in 4en. Waar ik daar eerst nog 2 laden voor nodig had past het op deze manier in 1 la. En hoewel ik het niet op de manier van Kond vouw blijft alles redelijk op zijn plaats als je er 1 tussenuit haalt. Je ziet het in de middelste rijtje waar de truien netjes rechtop staan en je achterin nog een shirtje ziet.

 

Het zelfde doe ik met de leggings en broeken. Deze zijn in 3en gevouwen zodat ik de hele diepte van de la benut en ook deze blijken rechtop te blijven staan. Op het plaatje zie je vooraan de leggings, een gat, broeken en een stapeltje zomer leggings. (Die liggen dan weer wel zodat ze die niet zo snel zal pakken ๐Ÿ˜‰)

Zelf heb ik mijn kleding gewoon op stapeltjes in een legkast. Om vooral de stapel shirtjes netjes te houden pak ik gewoon het bovenste shirt en kies daar de bijpassende broek of rok bij. Daar heb ik er veel minder van dus wordt de stapel niet snel rommelig. En dat is dan weer het voordeel als je alleen nog maar kleding in de kast hebt die je graag draagt (leg wel de schone was onderop zodat ik ook echt alles draag en is er een die ik steeds weer terugleg dan gaat die gewoon weg)๐Ÿ˜€. Heb wel eens een capsule wardrobe geprobeerd maar dat was niet echt mijn ding. 

Heb jij ook een handige indeling voor je kast gevonden waardoor deze netjes blijft?



2 opmerkingen:

  1. Nee helaas kleding in de kasten is hier echt een ding. Heb eigenlijk teveel in de kasten waardoor ik het een bezoeking vind om er dingen in op te bergen. Helaas kan ik er niet toe komen om veel weg te komen al begint er in mijn hoofd een zaadje te groeien....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf heb ik niet zoveel met kleding behalve dat ik kleding die lekker zit maar eigenlijk versleten is niet zo snel weg doe :) Maar als je begint bij kleding die je al jaren niet meer aan hebt gehad heb je al een stapje gemaakt.
    Misschien juist alles er eens uitgooien?
    succes

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.