Pagina's

maandag 5 september 2022

Nieuw seizoen, nieuwe plannen

De scholen zijn weer begonnen. De dagelijkse routine en structuur begint weer in te dalen. Alles lijkt weer zijn gewone gang te gaan.

Toch zijn er wel wat dingen veranderd.....

Blijkbaar heeft het weten van mijn organisatie stijl en die van mijn gezin het welbekende  kwartje laten vallen en is het nu aan het rollen gegaan. Het kan door de vakantie komen en dus langzaam weer wegebben maar op dit moment ben ik bezig om een paar nieuwe gewoontes te laten inslijten. Volgens zeggen heb je daar zo'n dertig dagen voor nodig dus de vakantietijd was een goed begin.

Wat doe ik dan? 

1.Als eerste kleed ik me smorgens direct aan ipv nog uren in m'n nachtgoed rond te lopen. Eerder had ik al gemerkt dat, als ik mijn schoenen aan heb, ik makkelijker in actie kom. Dit geldt dus ook voor de ochtend als ik aangekleed ben. Als dat dus onvoldoende helpt om in actie te komen op mijn vrije dag dan trek ik dus ook een paar schoenen aan.

2. 's avonds zorg ik dat het aanrecht leeg is voor ik naar boven ga en zet de vaatwasser aan (als die vol is natuurlijk).

3. Zelf was ik al gewoon om voor dochterlief kleren klaar te leggen. Dit doe ik nu ook standaard voor mezelf (was geen vaste gewoonte). Voor dochterlief maken we nu op zaterdag of zondag voor elke schooldag al een setje klaar (omdat ze nogal eens van kleding wil wisselen en dan aan het eind van de week eigenlijk niets fatsoenlijks meer in de kast had voor school). Dit alles zorgt er voor dat ik smorgens direct mezelf kan aankleden zonder voor de kast te staan om te verzinnen wat dat nu weer moest zijn en ook dochterlief kleed zich vanaf nu eigenlijk gelijk aan ipv eerst te willen eten of het beneden te doen.

4. Misschien wel het belangrijkste... Ik ga op tijd naar bed. Dit zorgt ervoor dat ik smorgens makkelijker wakker wordt (soms zelfs voor de wekker) en me de hele dag veel fitter voel. 

Heb jij vaste gewoonten die je het leven wat makkelijker kunnen maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.