Pagina's

maandag 17 januari 2022

opruimen en de reclame


Zelf vind ik het altijd leuk om folders te kijken. Kan dit gelukkig zonder dat ik, als ik iets leuks zie, gelijk naar de winkel te rennen om het te kopen. Nu viel het me op dat veel winkels in januari het in hun folder hebben over opruimen. Niet dat ze je daarmee aanmoedigen om dingen weg te doen. Nee, ze willen juist weer dat je dingen aanschaft.

- Kerstboom eruit en kamerplant erin; Heb je die plant dan vorig jaar weggegooid of zo? Vind het zelf  wel fijn dat je even het gevoel van een lege plek hebt (voor je het weet ben je er weer aan gewend en zie je het niet meer)

- opbergboxen om alles overzichtelijk op te bergen; Als het niet meer in de dozen past die ik al heb betekent het dat ik veel te veel heb. Dan ga ik er zeker geen dozen bijkopen (Wil ze juist minderen).

sinds 2011 heeft opruimen m'n extra aandacht.  Toen begon ik met 'een kastje per dag'. Ook voor en na de verhuizing maakte ik m'n rondes om op te ruimen (ontspullen). En als je iemand bent zoals ik zal dat wel altijd zou blijven 😀.

Wat wel altijd werkt bij mij is om boeken of blogs/vlogs te volgen om m'n enthousiasme weer aan te wakkeren. Dat merkte ik weer met het laatst gelezen boek en nadat ik op jullie aanraden weer eens bij 'minimal mom' ging kijken. Ook al volg ik niet alle tips op het zet je wel steeds aan om weer kritisch te kijken naar je spullen en om wat makkelijker afstand te doen.

Hoe blijf jij gemotiveerd om door te gaan met opruimen/ontspullen of ben jij iemand die van nature heel opgeruimd is?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.