Pagina's

maandag 2 april 2018

naaimachine

Het lijkt me zo leuk ... zelf kleding maken.
Naast het zelf maken hoort dan natuurlijk ook het zelf ontwerpen van de meest leuke creaties.
Niet alleen voor mijzelf en dochter maar zeker ook voor manlief met zijn afwijkende maten.

Al jaren heb ik een naaimachine maar verder dan gordijnen maken ben ik niet echt gekomen.
Toen mijn naaimachine het een aantal jaar geleden niet meer goed deed, toen heb ik het opgegeven.
Het nakijken zou al bijna meer kosten dan dat een nieuwe waard was.

Niet veel later was ik bij iemand op bezoek en kwam het onderwerp ter sprake.
Deze dame had nog wel een naaimachine maar kon er zelf niets meer mee.
Ik mocht de naaimachine hebben en zo belande deze bij mij in de kast.
Ook met de verhuizing ging de machine mee totdat ik dit jaar besloot om te gaan ontspullen.

Nu wil ik toch echt een beslissing nemen.
Gaat het in de weg blijven staan of ga ik er mee aan de slag.
Eerst maar eens op m'n bureau gezet in het zicht zodat ik er steeds tegen aan zou kijken als ik er zat.
Een proef lapje gemaakt om eens te kijken of ik het spul wel goed had ingeregen en de steken een beetje uitproberen.
Daarna nog wat uitgeprobeerd door voor dochterlief een 'luiertje' voor de pop te maken.
En daarna stond het weer een poosje stil op het bureau.

Toen kreeg ik de griep en zat ik thuis.
Te ziek om echt wat te doen maar niet ziek genoeg om alleen maar te slapen of te hangen.
De laptop ging aan en pinterest werd bekeken.
Nou, dan gaat de tijd hard hoor...
Wat kan je daar in verdwalen als je wilt.
ook op naai gebied kwam ik wat interessante dingen tegen en die heb ik maar opgeslagen.
Vooral simpele dingen om te maken en goede voorbeelden/filmpjes van hoe je iets moet doen.
Al meer kreeg ik er zin in om er toch echt iets mee te gaan doen.

 Tijdens het opruimen was ik een wat groter lap stof tegen gekomen.
Deze lag nu in een bak waar dochterlief mee mocht knutselen. (wordt het toch nog gebruikt)
Na alle ideeën bedacht ik dat hier net een simpel rokje uit zou moeten kunnen voor dochterlief.
Met het voorbeeld was het een uurtje werk (vanwege de griep wel in etappes)
Dochterlief helemaal blij.

Omdat ik elastiek te kort kwam nog even bij de stoffenkraam geweest.
Wat een grote hoeveelheid keuze heb je daar.
Bij het rondsnuffelen vond ik een leuk stofje met ballerina's en daar hoop ik nog een rokje voor dochterlief van te maken.
Als het goed is houd ik dan nog genoeg stof over om een hemdje te maken (volgende uitdaging) en als dat gelukt is wil ik er een tutu bij maken.
 

Nu nog genoeg tijd om al die ideeën te maken.
En echt opruimen doet het zo natuurlijk ook niet :)

Kan jij met de naaimachine overweg en doe je er veel mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.