Pagina's

maandag 23 december 2013

stoofperen

Vorige week zag ik een aanbieding voor stoofperen. 
Nu ben ik er dol op maar manlief niet. 
2 kilo lijkt niet zo veel maar toen de pan vol was vond ik het toch wat veel voor 1x.
Wat te doen? 

De vriezer is vol en in de koelkast maar beperkt houdbaar. 
En omdat manlief meestal kookt wordt het dan snel vergeten. 

Nu had ik een tijdje terug appelmoes in potjes ingemaakt en dit was goed gelukt. 
Zou het met de peertjes ook lukken? 


Ze staan er wel mooi op toch? 

Een lekkere aanvulling bij het kerstmaal.
En dochterlief kan er ook van genieten. Ze wilde de peren zelfs rauw opeten. 
Of ze smaken weten we met de kerst.

Zo leer ik steeds weer iets meer in het bewaren van het eten zonder gelijk gebruik te moeten maken van koelkast of vriezer. 

Wat heb jij de afgelopen tijd geleerd wat je van pas komt? 

Ik wens je fijne kerstdagen en bovenal de zegen van het Kind waarvan we de geboorte deze dagen mogen vieren. 

2 opmerkingen:

  1. Handig: peertjes uit de pot! Ik heb dat nog nooit gedaan. Omdat ik de enige ben die het lust. Soms koop ik een bakje bij de Hoogvliet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inkoken - hebben we dit jaar ook gedaan. Beetje ongebruikelijk misschien, maar we hebben een heleboel druiven in de tuin - en vorig jaar geen tijd om er wijn van te maken. Dus hebben we druivenjam gemaakt. Erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.