Pagina's

maandag 2 december 2013

kostwinnaar

Regelmatig komt er de vraag of mijn naam geen foutje is.
Het is echter een bewuste keuze. 

Als kostwinner van ons gezin zorg ik dus voor "het brood op de plank".
Terwijl manlief er voor zorgt dat dit "brood" ook te eten is :) (hij kan lekker koken)

Zelf voel ik mij een winnaar met een fijne man, lieve dochter en een leuke baan.

Taalkundig gezien schijnt kostwinner een uitzondering te zijn. 
Maar daar heb ik geen verstand van.

Als kostwinnaar voel ik mij een winnaar op alle terreinen :)

Wanneer voel jij je een winnaar? 

5 opmerkingen:

  1. Ik voel me een winnaar omdat ik de keus heb om thuis te zijn, terwijl man werkt. We doen het met 1 loon (een normaal modaal inkomen) en ben dankbaar voor mijn gave dat ik goed met centen kan spelen. Winnaar ben ik als ik ons pleegkind ophaal om de moeder wat te ontlasten. Ik ben ook winnaar als ik extra aandacht aan familie kan geven omdat het soms heel erg nodig is. Winnaar ben ik ook als ik geniet met een boekje lui op de bank in de wetenschap dat eigen kinderen al best goed terecht zijn gekomen... ja, ook met 1 loon en zelfs een lange tijd met nog veel minder. Ik ben een dankbare winnaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @vlijtig Liesje, bedankt
    @anoniem, hier dus ook maar 1 inkomen en geen vetpot. Nu wel de mogelijkheid om wat te sparen. Fijn dat je je ook een winnaar voelt:).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik voel me een winnaar omdat ik me door dit kabinet niet klein laat krijgen. Chronisch ziek en met alle bezuinigingen red ik het nog steeds en lukt het me nog steeds om uit de schulden te blijven en ook af en toe leuke dingen te blijven doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me in mijn ganse leven nog nooit een winnaar heb gevoeld, integendeel. liesbet

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.