Pagina's

maandag 29 november 2021

het leed dat speelgoed heet


Dochterlief is gek op fidgets. Of in goed Nederlands: friemel materiaal. Ze heeft diverse soorten squishies (soort antistressballetjes), pop its (bubbeltjes indrukken) en een spinner.

Voor de intocht van Sinterklaas won ze een prijs zodat ze mee mocht op de boot die Sinterklaas en zijn pieten in ons dorp zou brengen.

Naast een geldprijs voor een cadeau die ze later uit mocht gaan kiezen kreeg ze een pen in de vorm van een flamingo, een jojo en een squishy in de vorm van een pinguïn. 

De pen was wel grappig maar niet echt interessant. De jojo had lichtjes dus die wilde ze wel proberen.

Maar wie verzint het nu om het touwtje zo lang te maken dat zelfs een volwassene hem redelijk hoog moet houden?

Dus viel hij op de grond...... en kapot (plastic). Gelukkig was alleen het lipje stuk en kon ik de onderdelen weer op zijn plaats krijgen. Ook de lichtjes deden het nog dus dochterlief wilde nog een poging wagen. 

Haar het touwtje halverwege gegeven maar ze heeft nog niet dat gevoel wanneer je dat rukje omhoog moet maken dus stopte het al snel. Mama moest het nog een keer voordoen maar daarbij gebruik ik het hele touwtje en doe dus het lusje om mijn vinger. Dochterlief wil het nog eens proberen. Ik heb er geen erg in dat ze het touwtje ook bovenin pakt dus nog een keer op de grond... en nu wel kapot. Dochter over de rooie.

Gelukkig had ze haar squishy nog dus daar ging ze mee aan de slag. Hij beviel goed dus had ze hem bijna altijd bij zich en hij ging zelfs mee naar school.

Maar op een avond, het was al aan de late kant, hoor ik ineens mama!. Dochterlief zat helemaal onder een wit spul en overal in bed lagen vlokjes van dat spul. De squishy had ergens een gaatje (heb hem niet kunnen ontdekken) waardoor bijna alles eruit gekomen was. Wat een troep.

ik mocht eigenlijk geen foto maken: squishy opengeknipt op een washandje

Eerst dochterlief maar geholpen (zat in haar haar en rond haar oog) Dat duurde wel even. Het witte spul is in eerste instantie crème/gel-achtig maar lijkt later meer op stevig schuim. Het is dan nog wel kneedbaar (zie helemaal rechts op de foto) maar wel makkelijker vast te pakken. 

Het viel mee hoe dochterlief op alles reageerde. Maar ze was wel zo boos dat ze haar schaar pakte om de squishy door te knippen. Daarna heb ik alles in de vuilnisbak gegooid zodat hij letterlijk uit zicht was.

Haar toen maar bij ons in bed gelegd zodat ze wel kon gaan slapen en ik ook. Dat beddengoed komt later wel.  

Heb jij ook zulke ervaringen met speelgoed?

 


1 opmerking:

  1. Ik vind het zo jammer dat onze zoon van 6 zoveel plastic speelgoedjes (troepjes, wat mij betreft) voor traktaties krijgt! Krijgen ze een bekertje, zakje snoep en dan nog een speelgoedje. Een zakje snoep is meer dan genoeg. En het rare is dat onze dochter, toch maar 4 jaar ouder, nooit zoveel aan traktaties kreeg! Waarom doen ouders dit toch, vraag ik me af.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.