Pagina's

maandag 19 maart 2018

en weer ziek

Na een week flink last te hebben gehad van de griep dacht ik afgelopen week dat het langzaam de goede kant op ging.
Af en toe een paar uurtjes gewerkt en lekker rustig aan gedaan (gelukkig kan dat alles in goed overleg).
Man en dochterlief waren ondertussen ook wat ziekig (zoals dochterlief het noemt) dus konden we zo ook een beetje voor elkaar zorgen.

Afgelopen vrijdag ging het zo lekker op mijn werk dat het al snel weer middag was.
Omdat er nog wat regelklusjes waren dacht ik dat nog wel even te kunnen doen.
Om 3 uur echter merkte ik ineens dat ik op was. Dus maakte ik me klaar om naar huis te gaan.
Helaas kwam er nog een telefoontje tussendoor waardoor het half 4 was voordat ik daadwerkelijk weg was.

Eenmaal thuis heb ik eerst een uurtje rustig aan gedaan waarna ik mezelf wat beter voelde.
Omdat we nog niet fit genoeg zijn voor een feestje die maar afgebeld (jammer maar helaas)
Om 7 uur was ik echt blij dat ik niet op dat feestje zat.
De griepklachten waren ineens weer helemaal terug en dit keer ook met koorts.
Het vreselijke hoesten lijkt ondertussen iets te zijn afgenomen (mag ook wel na zo'n 4 weken).

Ik hoop nu toch dat ik weer eens helemaal op mag knappen.
Hopelijk ben jij de winter grieploos doorgekomen.

Nu ik het teruglees vind ik het een wat warrig blogje, maar daar geven we de griep de schuld maar van :)

Iemand nog tips om snel weer op te knappen met vooral energie?

5 opmerkingen:

  1. Ik heb ooit de tip gekregen, gember en citroen met honing en heet water.
    Opdrinken...en je bent in ieder geval al af van de keelpijn.
    Verder goed slapen.. veel luchten
    vaak je beddengoed wassen en veel papieren zakdoekjes in huis halen om je neus regelmatig mee schoon te vegen.
    En elke ochtend en als het nodig is, 's avonds douchen om het zweet er snel af te spoelen. VapoRub, of iets wat je op je rug en buik kunt smeren om de verkoudheidsverschijnselen tegen te gaan helpen ook. Of een gesneden ui naast je bed.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Catootje: dit jaar was het echt de griep en geen flinke verkoudheid. Had ook geen last van m'n neus of keel.
      de verkoudheid is op m'n borst (longen gelukkig wel schoon) en dan de griepklachten als hoofdpijn en spierpijn (bij mij vooral in de gewrichten)
      Al je tips gebruik ik vaak wel met een verkoudheid en dan helpt het best.

      Verwijderen
  2. Wij hebben beide gelukkig geen griep gehad.

    Doe lekker rustig aan en ziek eens goed uit!
    Wij gebruiken eigengemaakt vlierbessen siroop ( maar daar hebben jullie niets aan, misschien voor het aankomende winter seizoen?)
    En salie siroop verzacht de pijnlijke keel heel goed en Kippensoep zelf gemaakt en rust en uitzieken, is mijn advies!
    Het lichaam moet het toch zelf doen de rest kan helpen.

    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb hier in de buurt nog geen vlierbes gezien. Zou het graag willen uitproberen.
      (of een stekje planten)

      Gewoon eens goed uitzieken en de rust nemen heb ik nu gedaan. Heb me nu niet direct beter gemeld toen het beter ging.

      Verwijderen
  3. Wat vervelend voor je dat je opnieuw ziek werd zeg! Beterschap gewenst!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.