Pagina's

maandag 2 juni 2014

verhuizen of toch maar niet

Afgelopen tijd hebben we toch weer rond gekeken voor een ander huis.

Toen ik manlief leerde kennen vond ik het huis maar klein.
Ik woonde zelf in een grote huurwoning en kwam nu in een klein hokje (voor m'n gevoel dan).
Langzaam raakte ik er aan gewend en toen ik begon met consuminderen was ik er ook steeds meer tevreden mee.
Manlief gaf altijd aan hier tevreden te zijn maar droomt nog altijd van een vrijstaand huis in "the middel of nowhere".
Af en toe begint het ineens te kriebelen en zo was het pas ook.
Via Internet zagen we een huisje in het dorp naast ons en beide zagen we het wel zitten.
We gingen even kijken naar de buurt en de buitenkant en zagen er ons al oud worden.

Maar ja,  voorlopig zijn we niet samen maar moeten we ook wel rekening houden met onze dochter.
Met ruimte zou het wel goed komen maar je hebt ook met andere zaken te maken.

Je hoopt dat ze na de lagere school ook de mogelijkheid heeft om verder te leren.
En daar liepen we dan tegen aan.
Na de lagere school was de kans zeer groot dat ze het dorp uit zou moeten. Op zich niet al te erg want dat moeten wel meer kinderen.
Het nadeel is echter wel dat het openbaar vervoer niet zo gunstig is.

Dus onze plannen zijn voorlopig weer in de ijskast gezet.

Zo zie je maar....

Wat bepaald (e) voor jou de keuze van een huis?

5 opmerkingen:

  1. En hoever moeten ze fietsen om bij de middelbare school te komen?
    Hier in het dorp gaan ze allemaal fietsen en dat is minimaal 10 km heen en 10 terug. Er is wel openbaar vervoer en dat is op zich ook wel goed geregeld maar is hartstikke duur in verhouding met een goede fiets. En ze fietsen hier bijna nooit alleen. Wij moesten vroeger ook fietsen, dus om daar je droomhuis voor te laten gaan. Tja....
    Ons dorp ligt ook niet afgelegen, helemaal geen voorzieningen maar wel allemaal dorpen erom heen en voor voortgezet onderwijs moeten ze idd een stukje verder fietsen. Dit was alleen voor ons geen reden om het niet te doen, maar ik was het dan ook wel gewend van vroeger. Manlief niet maar had er ook geen problemen mee.
    Dus mss er weer eens opnieuw over denken?

    groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben gegaan voor de landelijke omgeving. Maar moet eerlijk zeggen: met kinderen is het niet zo handig. Ik denk dat met kinderen in een dorp met veel voorzieningen het leven makkelijker is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je nu 30 km buitenaf gaat wonen is het niet zo handig. Maar tieners kunnen prima 20 km naar school fietsen. Zelf fietste ik als tiener algauw 200 km per week. Naar school, naar het dorp, naar de sport, naar de kerk, naar vrienden.
    Ik kan de keren dat ik met de bus naar school ging op twee handen tellen. Als het hard waaide reed de bus niet. Als het sneeuwde reed de bus niet. Toen het 15 graden vroor reed de bus vanwege ijzel niet. Meestal stapte ik ergens onderweg in de bus als ik op de heenweg een lekke band kreeg.
    Als het minder dan 20 km enkele reis is zou ik er gewoon voor gaan.
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm tja ik begrijp de reacties hierboven. Wij komen ook allebei uit een klein dorp met weinig voorzieningen. In het dorp woonden ook niet zoveel kinderen als je ze niet aardig vond had je pech. Of met ze spelen of met niemand spelen. Nu wonen we in een omgeving met veel voorzieningen. De leefruimte is een stuk kleiner maar voor de kinderen is het leuker. Ze hebben zoveel vriendjes in de buurt waar ze op de fiets of lopend zelf heen kunnen. Is Jantje niet thuis dan gaan ze naar Pietje etc etc. Ze kunnen op de fiets of lopend naar school, voetbal of zwembad. Dat was voor ons toch wel de doorslag om hier te blijven wonen en niet vrijaf.
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, je dochter is nu 3? Voor ze naar de middelbare school moet kan er zoveel veranderd zijn, en wat is er mis met op de fiets gaan. Zelf fietsten wij ook altijd van en naar school; zowel heen als terug 15 kilometer en dat was erg gezellig (er waren altijd wel kinderen/pubers die ook die kant op moesten fietsen). Ik zou wel gaan voor mijn droomhuis!
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.