Pagina's

maandag 6 juni 2022

over (op-)ruimen

De laatste tijd  ben ik flink aan het (op-)ruimen. Ben altijd een verzamelaar geweest (vooral op hobby gebied) maar probeer me meer te gaan richten op maar een paar dingen in plaats van op van alles een beetje.

Binnenkort is er weer een verkoping waarbij je vanuit je tuin mag verkopen (soort garage sale). Hier heb ik me voor opgegeven omdat dat dan als 'stok achter de deur' werkt. 

zo zag de speel/hobbykamer eruit voor opruimen
Nu dacht ik dat ik de laatste maanden al aardig wat spullen weg had gedaan maar ondertussen wordt de stapel 'te verkopen/kringloop' steeds groter en niet alleen van 'hobbyspullen'.

Vandaag dochterlief haar kamer onderhanden genomen. Bij het verschonen van haar bed tilde ik deze keer het matras op en daar kwam aardig wat onder vandaan van dingen waar ze, voor het slapen gaan, nog even mee bezig is (pennen, sokken, knuffels etc). Veel spullen in haar kamer gebruikt ze ook niet of 'ziet' ze niet meer. (had namelijk al wat spullen weggezet en toen 'vond' ze de lego doos en wilde ze er dus, 's avonds om 10 uur, nog even mee spelen). Dus vandaag heel haar kamer leeggehaald op bed en kast na en goed schoongemaakt (was ook wel weer nodig ;)). 

Alles waarvan ik zeker wist dat ze gebruikt heb ik teruggebracht en de rest in gedeelten uitgesorteerd op ons bed. Per onderdeel heb ik haar laten kiezen wat ze echt nog graag wil houden en wat er naar een 'ander kindje/weg kan'. Ze vind het erg moeilijk maar er mochten toch echt wel wat dingen weg.

In haar kamer heb ik ook alles meer in categorieën onderverdeeld door doorzichtige kratten te gebruiken. Zo ziet het er toch opgeruimd uit maar kan ze toch zien waar alles is en hopelijk ruimt ze het dan ook makkelijker op. Een andere keer meer hierover..

Hoe houd jij de spullen in de kinderkamer onder controle?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.