Pagina's

maandag 10 juli 2017

vakantie

De schoolvakantie is hier weer begonnen.

Omdat ik geen 6 weken vakantie kan nemen hebben we gekeken hoe we dit gaan opvangen.
Vorig jaar heb ik om en om gewerkt en vrij genomen zodat manlief elke keer een week had om bij te komen. Dit beviel ons allemaal prima.
Manlief red het echter niet meer om een hele week voor dochterlief te zorgen.

Het om de week vrij nemen houden we er voorlopig in en verder;
- een nachtje logeren bij een nichtje
- een dagje naar oma (evt met een nachtje erbij)
- door wat te schuiven met m'n uren kan ik ook nog een (half-) dagje vrij plannen
- en afhankelijk van de geplande activiteiten mag ze ook nog een keer mee naar het werk.

Nu zijn ze op mijn werk redelijk flexibel zodat ze af en toe mee kan.
Maar hele dagen is geen haalbare kaart.
Ook kan ze niet altijd mee omdat er ook dagen zijn waarop ik niet even zo van mijn werk kan weglopen.


Zo hopen we deze vakantie door te komen.

Heb jij problemen met het plannen van de vakantie(s)
en hoe los jij het op?

2 opmerkingen:

  1. Ik was altijd fulltime thuis bij de kinderen, dus dit was voor ons geen probleem. Maar die 6 weken vakantie lijkt me een hele uitdaging voor ouders met een betaalde baan. Is een leuk kinderkamp eventueel een optie anders? Je hebt vaak ook van die dagkampen in de buurt, die niet duur zijn.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. in de laatste week van de vakantie is er ook meestal nog wat te doen in onze gemeente.
      Dan ben ik zelf ook vrij.
      Misschien laat ik haar daar naar toe gaan zodat ik zelf ook even 'vakantie' heb.

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.