Pagina's

maandag 31 augustus 2015

met het naaimachien op tafel

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de naaimachine op tafel gezet. 
Die van mij zelf heeft het enkele jaren geleden begeven en ik kreeg van iemand haar oude naaimachine. 
De gebruiksaanwijzing zat er helaas niet meer bij maar internet is behulpzaam. 
Het spoeltje plaatsen moest ik even afkijken maar verder lijkt hij wel op m'n oude. 
En gelukkig. ... hij doet het. 

Een zomer jurkje van dochterlief waar een naadje van los zat werd gemaakt.   
En gelijk nog maar even een knoop aan m'n broek gezet. (die dan wel met de hand).

Ook heb ik een start gemaakt met een tasje van een oude blouse waarvan dochterlief het borduursel erg mooi vindt.
Nu moet ik alleen nog op zoek naar wat stevige stof als voering in het tasje en een stukje kant. 

Naai jij wel eens wat en maak jij wel eens iets nieuws uit wat ouds?


2 opmerkingen:

  1. Ja ik koop ook wel eens iets in de kringloop voor de stof of het model om na te maken.

    Op het moment ben ik spijkeroverhemden van vriend aan het voorzien van elleboogstukken die zijn doorgesleten. Ik gebruik hiervoor stukjes uit een ander overhemd wat echt op is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het diverse jaren geprobeerd, maar ik heb er helaas echt geen talent voor...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.