Pagina's

maandag 24 december 2012

kerstgroet

Zo met de feestdagen voor de deur wil ik jullie natuurlijk het allerbeste toewensen.
Dat doe ik dan bij deze;

Fijne kerstdagen en Gods zegen voor het nieuwe jaar.

Afgelopen week kreeg ik van een collega onderstaand gedicht als kerstwens mee.
Omdat ik weet dat we ons dat vaak veel te weinig beseffen geef ik 'm graag door.
Ik heb hem op m'n werk op de kast gehangen zodat ik er regelmatig tegen aan kijk.

Als de zon
Nelson Mandela bij zijn inauguratie in 1994

Onze diepe angst is niet dat we onmachtig zouden zijn.
Onze diepe angst betreft juist onze niet te meten kracht.
Niet de duisternis, maar het licht in ons
Is wat we het meeste vrezen
We vragen onszelf af:
Wie ben ik wel om mezelf briljant, schitterend,
Begaafd, geweldig te achten.
Maar waarom zou je dat niet zijn?
Je bent een kind van God.
Je dient de wereld niet door jezelf klein te houden.
Er wordt geen licht verspreid,
Als de mensen om je heen,
Hun onzekerheid ontlenen aan jouw kleinheid.
We zijn bestemd om te stralen,
Zoals kinderen dat doen.
We zijn geboren om de glorie Gods die in ons is
Te openbaren.
Die glorie is niet slechts in enkelen,
Maar in ieder mens aanwezig.
En als we ons licht laten schijnen,
Schept dat voor  de ander
De mogelijkheid hetzelfde te doen.
Als we van onze diepste angst bevrijd zijn,
Zal alleen al onze nabijheid anderen bevrijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.