Pagina's

maandag 19 juni 2017

opruimen in een opgeruimd huis

Nee, anders dan de titel doet vermoeden leef ik echt niet in een altijd opgeruimd huis.
Denk eerder het tegendeel...

Zeker met een kind van 5 kan je bezig blijven.

Verwacht van mij ook geen opruim tips. Want als er iemand slecht is in opruimen ben ik het denk ik wel.


Maar ik heb het nu vooral over het opruimen van spullen. Oftewel 'ontspullen'.

Voordat we gingen verhuizen en tijdens het uitpakken hebben we alles toch kritisch bekeken.
Wat gebruiken we en nemen we mee en wat niet.
Maar na ruim een half jaar kom ik toch regelmatig spullen tegen waarvan ik denk..
Dat gebruik ik niet of hé, daar had ik er toch al één van etc.

Dus nu ben ik een rondje aan het maken door m'n huis en alles wat ik tegen kom bekijk ik weer eens kritisch. En dat is zeker geen overbodige luxe.
Met de verhuizing merkte ik al dat ondanks dat we naar een grotere woning vertrokken de ruimte schaarser lijkt.
Waarschijnlijk heeft het te maken met de indeling van het huis.

Maar ook je leven veranderd.
Hobby's waar ik me vroeger graag mee bezig hield hebben nu mijn interesse niet meer.
Ook merk ik dat ik wel graag dingen verzamel maar dat ik er uiteindelijk toch niets mee doet.
En dat laat zich nu zien in een half volle kast met doosjes die stof staan te happen.

Dus ik begin maar weer met opruimen. In 2011 begon ik met een kastje per dag
Of het elke dag een kastje zal zijn weet ik niet, maar dat vind ik nu niet belangrijk.
Wel ga ik een voor een alle kastjes langs en kijk of alles wat er staat of ligt nog nodig is.
Krijgt gelijk alles weer eens een goede beurt.

O ja, volgens mij heette dat vroeger de 'grote schoonmaak' :).

Hou jij nog wel eens een grote schoonmaak?

1 opmerking:

  1. Ja, best regelmatig. Daarna vind ik het opruimen ook weer makkelijker. Het ruimt echt makkelijker op in een opgeruimd huis!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.