Pagina's

maandag 22 mei 2017

prinses op de erwt

Ken je het sprookje van Hans Christiaan Anderson de prinses op de erwt ?
Soms voel ik me net als die  prinses.

Al voor onze verhuizing besloten we om over te gaan op boxspring.
Het leek ons heerlijk om een matras te hebben die daar druk geeft waar het nodig is.
Ook was het de bedoeling om op den duur over te stappen op een bed met beweegbare bodem.

In de winkel hadden we al snel ons matras gevonden.
Omdat manlief een stuk lichter is nam hij een iets zachter matras dan ik.
Ook kochten we een tweepersoons top matras.

De eerste nacht sliep ik prima. De nachten er na werd het wat minder.
Regelmatig werd ik wakker met het gevoel dat er iets in mijn bed lag.
(met een kleintje die overal haar spullen neerlegt niet zo heel verwonderlijk)

Wat blijkt nu.. ik voel dus heel goed de veren in m'n matras.
Maar het heeft wel een paar weken geduurd voordat ik daar achter was.
Het matras keren heeft geen zin omdat er op de bovenkant een speciale laag zit.

Manlief heeft echter nergens last van.
De komende tijd willen we het matras dan ook wisselen in de hoop dat we zo allebei heerlijk slapen.
Anders was het een dure miskoop.

Heb jij je wel eens als een prins(es) op de erwt gevoeld?

9 opmerkingen:

  1. Zou je het matras niet meer mogen ruilen dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De periode van ruilen was al verlopen toen ik doorhad dat het toch echt van het matras kwam.
      In eerste instantie denk je aan te veel spanning (was ook een drukke tijd) en dat slaat bij mij altijd op m'n rug.

      Verwijderen
  2. Die veren in een matras voel ik ook altijd - zo een matras komt er hier dus niet meer in ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend zeg! Ik voel me altijd een prinses op de erwt als het om schoenen gaat. Ik voel dan echt elk naadje en dan vind ik ze niet meer fijn.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En een dekmatras erop? Misschien scheelt dat net genoeg dat je er geen last meer van hebt? W.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi W: er ligt al een topmatras op. Deze heb ik er nu dubbel op liggen.
      Maar het lijkt er op dat m'n lijf er aan begint te wennen.
      Heb de laatste dagen minder last.

      Verwijderen
  5. Wij hebben begin dit jaar nieuwe matrassen gekocht. Al snel vond ik mijn matras niet fijn liggen. Alsof er al een soort kuil in zat. Manlief en ik ruilden van matras en hij vond hetzelfde van mijn matras. We hebben toen een andere matras gekregen.
    Helaas was dit nog steeds geen succes. We hadden matrassen met traagschuim. Ik lag nog steeds niet lekker en ik kreeg veel last van nachtzweten. Wat ik eerst op de overgang schoof. Tot we de oude matrassen weer op ons bed legden. Ik zweette niet meer en allebei lagen we lekkerder op onze oude matrassen. We hebben toen andere matrassen uitgezocht en de oude weer ingeleverd. Die garantie hadden we bij b.e.ter b.ed. Kostte wel 100 euro. Maar goed, we kozen voor goedkopere matrassen zonder traagschuim, wel met comfortzones. En dit ligt prima.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je nu lekker ligt.
      Een goede nachtrust is toch belangrijk

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.